torsdag 22 november 2007

Jag antar utmaningen

Jag är inte så mycket för listor. Läser gärna andras men är nog för tråkig för att fylla i dem själv men för att inte verka ännu tråkigare för att jag aldrig antar en utmaning så kommer min lista här:
Vad gjorde du för tio år sedan?
Gick på gymnasiet var allmännt kulturell och dryg som få.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag höll på att avsluta mitt pastorsadjunktsår och sökte ny tjänst.

Fem snask jag gillar:
surt godis, nappar (dvs. Haribo inte Ebbas), japanmix (naturgodis), chillinötter och saltlakrits.

Fem sånger som du kan hela texten till:
Litanian, begravningsbönen, Härlig är jorden, Tack ska du ha ( barnsång från cd:n Nalle Pettersson. Sjungs med fördel då E äter gröt och börjar bli less) och Hästar frusta bjällror klinga (skillingtryck)

Vad skulle du göra om du var miljonär? Beror på hur många miljoner. Köpa ett hus, ge bort pengar till välgörande ändamål, spara till Ebba.

Fem saker som du gillar att göra: Vara med Pär och Ebba, fika, bada badkar, fira gudstjänst och sjunga.

Fem saker som du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Silver tights, moonboots, snowjoggers, cowboyhatt och brett bälte á la nittiotal.

Fyra favorit saker:
datorn, filofaxen, min nya kappa, mobilen.

Fem personer som jag gärna vill se göra den här utmaningen:
Emelie, Vera, kaplanen, Hosanna, Vittra.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kunde man ju ge sig på ;) OKi. Funderar och slänger in i bloggen!

Måste bara fråga; vad är det för skillnad på moonboots och snowjoggers. Jag trodde att det vara samma sak fast olika årgång...

Tuve sa...

Kul att ha hittat till dig med...
Jag blev full i skratt då jag läste rubriken på länken till din make... Det tog några ögonblick innan jag kopplade ;)

Allt gott!

Lisa Linderoth sa...

Hosanna: Moonboots är såna med syntetpäls på...läskigt!

Tuve: kul att du hittade hit! Välkommen!

Magnolia sa...

Japanmix - där går gränsen! Enda anledningen att man köper sånt godis är för att ingen annan ska smaka *S*

Anonym sa...

Lisa; ahh...men då vet jag skillnaden. Storbonusen har mao ett par långhåriga moonbots då. *ryser*

Anonym sa...

Glömde; fiskar efter läsare åt Holy. Båda hörare, görare och bedjare.
http://www.hurkomjaghit.blogspot.com/

Lisa Linderoth sa...

Liza: vad tror du att jag köper det för?! jag lever med ett godismonster så vill man ha något i fred så...nej alltså jag gillar det jättemycket faktiskt.
Hosanna: har varit inne och läst, sorglig läsning.

Anonym sa...

mmm, ok då. Brukar i vanliga fall inte göra såna där listor men gör det bara för att du vill det=))

Men mest troligt inte idag.. håll ut=)