måndag 24 november 2008

Nu är det så fullt i huvudet att det är tomt.

Japp så är det. En helt normal känsla i advent om man är präst och särskilt kanske, om man som jag, är inriktad mot barn och ungdomar. För mitt inre ser jag lucior, adventsgudstjänster och levande julkrubbor dansa förbi. Som sagt, det är helt normalt...återkommer då jag känner att jag är lite mera taggad att skriva något vettigt (som om det brukar hända ;). Undertiden får jag hämta kraft i bönen och att lägga diskborsten och trasan i klorin. Dessa två fundament som livet vilar på: bön och klorin skapar glädje och ro i tillvaron.

5 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Bön och klorin. Jag är beredd att hålla med.

Anonym sa...

Ohhh... . bön och klorin. Livets bästa.

Anonym sa...

Hej Lisa! Nu har jag äntligen hittat dig. Fantastisk läsning det här, bön och klorin... Du är dig lik, på ett underbart sätt!

Lisa Linderoth sa...

hmmm...vilken Tova? Winbladh? Kul att höra från dig!/ lisa

Anonym sa...

Ja Winbladh. Tänkte skriva ett mail, skulle gärna höra mer om dig och ditt liv. Måste bara få tag på din adress först... Vi hörs!