tisdag 4 november 2008

Jag har tråkigt....

därför snor jag denna idé från Hosanna och skriver 7 tokigheter/vardagligheter om mig själv:

Jag kan tycka att det är ytterst befriande att svära, dock ej könsord, det är vulgärt.

Jag är kär i min almanacka. Jag har ett nästintill terapeutiskt förhållande till den. Närhelst jag känner mig lite stressad hjälper det att titta i almanackan. Det som inte står där finns inte, så är det. Ibland hjälper det att bara lägga fram den på skrivbordet för att jag ska bli lugn....sjukt egentligen.

Jag är en rörig perfektionist....alltså jag kan ha massa papper i en enda röra och kläder i högar men jag har totalkoll på vart jag har allt, gör allt i god tid och hatar slarv.

Jag älskar skräckfilm. Det blir dock ganska märkligt att gå och hyra vampyrfilmer i prästskjorta, så jag brukar undvika att ha dylik skjorta då.

I tider av GI och hälsomedvetenhet....jag älskar skräpmat. Fett(helst transfetter), glutamat och tillsatser är gott.

Jag har slutat vara fåfäng, eller det är bättre nu. Jag skulle kunna ha en garderob som bestod av X antal likadana svarta kostymbyxor, x antal likadana svarta prästskjortor, x antal likadana kavajer och koftor i samma modell men olika färger, fatta vad skönt!

Jag har en fobi mot att köra bil, särskilt om det sitter någon annan än jag i bilen. Men jag gör det varje dag då jag jobbar för att kunna hinna så mkt som möjligt. Jag menar... vem har tid att vänta på bussen...inte jag i alla fall.

Oki det var det.
Ha det bra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Tack för beröm också =) Det var roligt att höra. Nja, jag läste till syster ett år efter gymnasiet, jag hann med att göra lumpen först, jag var sjukvårdare där så det var på den vägen jag ramlade in i vården.

Tråkigt att bli prickig! Kanske kommer från Diklofenaken?

Tack för lyckönskning! Hoppas du mår bra nu!

Anonym sa...

Det där med skräckfilmen var nytt för mig. Själv föredrar jag åpsykologiska thrillers men då vågar inte maken vara med. Du och jag kanske?

Kaplansgården sa...

jag är på, jag är så på. Min man brukar tycka att det är dags för te då det blir läskigt *mes mes mes mes*/ Lisa

Anonym sa...

OOOps.. nu lyckades jag dessutom skriva en kommentar i hans namn./ Lisa