måndag 10 december 2007

Önskelista

Som man brukar säga "det lackar mot jul"......ok, än är det bara andra advent men snart. Har haft fullt upp med allt här hemma. P har målat om både yttre och inre hallen, vi har köpt nya hallmöbler och det blev så snyggt! Vi åkte till Kamprads förnämliga varuhus medan E var med farmor. Det hade gått ganska bra även om E vägrade äta ända till vi kom hem. Då gav jag henne en burk mat och hon åt den kall med en blick som likade de svältande barnen i Afrika. Nå väl, har för blivit utmanad för en evighet sedan så nu kommer min önskelista:
1. Snö
2. Ett ommålat sovrum med en ljus fondtapet och inte den läskiga japansk inspirerade som P brinner av längtan att sätta upp. Jag säger bara röda och rosa blommor och svarta grenar så fattar ni...epilepsivarning
3. Massa god mat
4. Att de som saknar mat ska få det.
5. En fin julkrubba
6. Rejäla gudstjänster och väckelse
7. En vetevärmare till min trasiga rygg. E börjar bli tung

Oki, det var allt. Undrar vad tomten har i säcken?

7 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Röda och rosa blommor, svarta grenar? Han är verkligen bortom all räddning. Fast söt.

Anonym sa...

Du använder väl bärsjalen till lilla E? Tänk på din skadade rygg.

Jag tycker nog att den tapeten fader Kaplanen talar om låter riktigt ok i ett sovrum. Lägg på lite dämpad belysning och tunga gardiner så har ni en egen porrstudio ;)

Tänk att han kunde måla. *imponerad*

Hosanna

Lisa Linderoth sa...

Han pratade om tunga gardiner och något i guld. Min kommentar var fransk bordell och så kan man ju inte leva!!!! Jo jag använder bärsjalen men det gör ändå ont, hon är lite kinkig just nu tycker jag. Vill inte ligga själv så länge och blir arg lätt, suck!

Hosanna sa...

Lisa; utvecklingsfas. De är rätt bökiga men rätt vad det är har det gått över. Vilken tröst va med alla klyscigt käcka svar???
Här kommer ett till som jag avskyr (men som inte är mindre sant för det) du kommer att längta tillbaka till den här lätta tiden då hon blir äldre ;)

Visst kan man leva i en fransk bordell :) men inte guldiga gardiner - det ser billigt ut.
Men det är ju lite kul ändå att han bryr sig. Jag tycker att det är manligt med män som vågar inreda och stärka dukar *ler brett*

Hosanna

Anonym sa...

Tapeten är svart, med blommor, blad och kvistar i olika färger. Den skule vara snygg som fondtapet.

På den skulle det vara snyggt med en guldspegel modell äldre. Stora kuddar i olika färger i sägen och gardiner med guldtråd.

Lisa Linderoth sa...

Suck...jag är förlorad. jag har gift mig med en färgbling blinbling Ernst. Vad kan man göra åt saken annat än låtsas att man inte har hört och hoppas att det glöms bort.

Z sa...

Go' Jul!!!!