måndag 31 december 2007

Inför det nya året - Vad drömmer du om?

Ett år har gått till ända, ett för mig, väldigt händelserikt år och kanske vore det hög tid att summera...Men jag avstår. Pratade med min man igår kväll om drömmar, vad är det vi drömmer om egentligen? Vad vill vi och vad önskar vi?
Då vi är mindre drömmer vi om allt mellan himmel och jord, vi gör oss bilder av hur livet ska bli och jag snuddade igår vid tanken att jag kanske drömmer och hoppas mindre nu än förr. Kanske, men än finns drömmarna och förhoppningarna. Nu rör det sig dock inte om att få bli balettdansös eller att få en vit häst men ändå...
Inför det kommande året eller kanske snarare åren drömmer och hoppas jag att E ska få växa upp till en nöjd och harmonisk kvinna, jag drömmer om att skriva en avhandling, om att få arbeta och se hur församlingslivet växa och jag hoppas att jag någon gång ska kunna lära mig smida silver. Dessutom hoppas jag att vi alla i familjen får ha det bra, att vi får vara friska och vara tillsammans. Vilka drömmar har du?
Gott Nytt År!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mina drömmar är nog inte helt olika dina... barnen och deras välbefinnande hamnar högt upp på listan...och så församlingslivet, Gudsrelationen och...hur som...jag önskar dig allt gott!

Anonym sa...

Allt gott till dig, din familj, och dina drömmar :)

Magnolia sa...

Jag drömmer om;

ett fortsatt kärleksfullt äktenskap.
Barn.
Ett stort och levande ungdomsarbete
i församlingen.
Resa jorden runt.
Doktorera.
Kunna måla ikoner.

Har många drömmar - men för mig så behöver inte alla drömmar slå in. Tänker att drömmar i sig har sin funktion för livet också.