onsdag 12 december 2007

Munnen talar det som hjärtat är fullt av

Idag har jag gått och irriterat mig över vad som hela tiden kablas ut i nyheterna, ja ni kan inte ha missat det: ICA och deras äckliga köttfärs. Det är verkligen en skam att sådant sker då vi har så strikta restriktioner men hur många har blivit dåliga av att äta köttet? Den verkliga frågan som jag ställer mig är varför detta blivit så stort?! Vi ser bilder på svältande barn i TV men vi pratar om köttfärs som blivit ommärkt i det rika landet Sverige. Runt om i världen dör människor pga. svält och sjukdomar som orsakas av förorenat dricksvatten men det som hela tiden diskuteras i nyhetsprogrammen är just ICAs svek. I Radions "Ring P1" var detta ett hett ämne idag och jag kan inte annat än att tänka på att munnen faktiskt talar det som hjärtat är full av, just nu är det kanske ICAs ruttna köttfärs och om vi ska våga ha några köttbullar på julbordet i år. Stackars oss, inga köttbullar, då blir det ju ingen riktig jul...

4 kommentarer:

Magnolia sa...

Bra syster!

Hur är det annars? Själv är det bra men så himla uttråkad, ligger hemma och är jättesjuk och har lite ångest över att mina kolleor måste göra mitt jobb också - speciellt så här i jultider.

Kram

Heléne Eriksson sa...

Håhå, de stackarna. Kött har väl alltid märkts om. Märkligt hur extrasjuka alla blir när de vet om det.

Z sa...

detta visar väl bara vilken myt det är att det inhemska köttet skulle vara bäst och renast....hehe

I alla länder i världen är det dyrast att köpa inhemskt, i Nya Zealand kostar deras kött mest, på Irland, deras eget....

"Vi har rent kött, men i andra länder sysslar de säkert med fiffel och hormon-foder"...


suck

Magnolia sa...

Jag önskar dig ett välsignat och gott nytt år.

Kram Liza