tisdag 11 september 2007

Hemmamammans rop ut i cyberrymden

Välkommen kära surfare!
Jag har äntligen tagit mig tid att skaffa mig en egen blogg.Ni förstår jag är nu hemmamamma i ett år med Ebba två månader och mina dagar är väldigt späckade med allehanda saker som att byta blöjor, byta kläder på Ebba efter olika typer av läckage, laga mat, gå på öppna förskolan och amma, amma, amma....
Det är märkligt hur dagarna bara går då man har barn, vips så var klockan fyra och pyamasen ligger fortfarande i en hög på golvet vid sängen om jag ens kommit ur den. Men egentligen, vad spelar det för roll om jag inte är någon fashionista just nu det hinns nog med senare.
Som så många andra så tänker jag blogga om sådant som jag tycker är roligt, tråkigt, upprörande etc. för sannngen att säga, livet som hemmamamma kan vara lite enahanda ibland och då kanske detta kan vara lite stimulerande, vem vet?!
Tills vidare: ha det bra!

5 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

Välkommen i bloggosfären kexet!

Göran H sa...

Kul att se dig här!

Hosanna sa...

Tja, från en hemmamamma till en annan; VÄLKOMMEN ut i cybern!
Det kan vara enahanda att vara hemma men rätt vad det är har du glömt att du har ett barn.
Du sitter djupt försjunken i allehanda bloggar medan bebban röker pappas pipa och ställer till oreda i biblioteket.

Anonym sa...

Hej.
Kul att se dig här.
Och grattis till guldklimpen!
Har minsann sett henne på Miriams sida.
Mvh Ulrika

Lisa Linderoth sa...

Tack för det varma välkomnandet alla gamla och nya vänner!
Ulrika: Visst är hon fin min unge, finast om du frågar mig!
Lisa