onsdag 19 september 2007

Ett nytt försök.

Jaha, då var det onsdag igen och babycafé och jag tänker göra ett nytt försök. Denna gång utan att vara med på sångstunden, jag har helt enkelt inte kommit dit än.
Känner efter...jo jag är taggad. Har bestämt mig för att använda en mera offensiv social stil tillskillnad från förra gången då jag mera tillbakalutad iakttog hur småbarnsmammor bör bete sig. Jag tror nog att jag nu har gjort tillräckligt med research för att kunna smälta in och avancera socialt.
Som farmor skulle ha sagt: "det här, det blir alla tiders" eller som en av mina främsta förebilder skulle ha sagt: "det här blir superoptimoptipoptipangfenomenaliskt!"*
Nu ska jag bara klä på E hennes Hello Kitty-velourdress.
Återkommer!



* För er oinvigda så är detta Mary Poppins

4 kommentarer:

Hosanna sa...

Ahh...Hello Kitty...då kommer du bergis få en massa frågor om vad du vill förmedla med en sådan dress. Du vill väl gubevars inte göra ungen till en flicka???

Oh, jag kan se dig framför mig, diskret sminkad med välvårdade naglar, nyduschad, lugn, fräsch bland dessa glåmiga blekfeta gnällspikar som fastnat i "fjättrad-vid-spisen-livet".

Tänk på att inte dricka kaffe med lilla E i knäet, det spanar felrgångsmamorna in med sina hökblickar och sedan hummas det i leden.
Låt heller inte lilla E sutta på ett mariekex för veeeeeeeeeet du hur mycket socker det är i.
Det ska vara kravodlade smörgåsrån som man bär med sig i sin lilla praktiska tupperwarebytta. Har du ingen sådan kan jag glatt skicka dig en av mina, med innehåll och allt.

Sköt om dig och ta ingen skit!!

Lisa Linderoth sa...

Här tas det ingen skit. Har just outat mig som en slarvmamma genom att propagera för burkmat. Alla flerbarnsmammorna(nästan) sa mycket självmedvetet att "med första barnet var man så ambitiös, jag gjorde egen mat och frös in i kuber" och anla en viktig min. "Vad är det för fel med burkmat sa jag". Suck.... man har väl ett liv. Jag kommer säkert, då det beger sig, att laga mat till mitt barn men jag tänker inte krydda den med martyrium.
Lisa- rebellmamma

Magnolia sa...

Bra Lisa! Strunta i alla jobbia åsiktsmaskiner. Vi kvinnor har nog med krav på oss ändå. Man ska väl orka leva också.

Du är bra som du är!

Kram

Hosanna sa...

"Rebellmamman Lisa"; Jag gillar din stil skarpt! Go for it!