tisdag 13 januari 2009

Varning för patetiskt gnäll!

jag är rädd för att jag måste gnälla lite nu och det blir extra patetiskt eftersom jag inte har något konkret att gnälla över allt är bara fel, jag är fel, mitt hus är fel, jobbet är fel fast egentligen är inget egentligen fel det bara känns så.... jag känner mig bara så himla irriterad, mest på mig själv för att jag är irriterad hela tiden. Huset känns sunkigt och idag slickade katten i avloppet....fy vad äckligt och vad irriterad jag blev. Idag hade vi konstruktiva möten och planeringar på jobbet....fy vad jag fick myror i baken...och vad irriterad jag blev. Min man åkte bort nu ikväll, det hade vi bestämt sedan länge....men åh vad irriterad jag blev. Byxorna har suttit oskönt hela dagen och nu sitter jag och tjurar i mysbyxor, fy vad dryg jag är...jag kan inte prata med någon ikväll för jag är surast i stan. Stackars min helt ovetande man då han kommer hem, han kommer att mötas av Magica de Hex i mysbyxor. Kanske det finns några överblivna pepparkakor längst in i skafferiet som jag kan bota mig med?! Nå väl, som man sjunger i sången: imorgon är en annan dag.

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Veronica Tingvall sa...

Oh jag hatar sådana dagar... Det är bara att försöka överleva utan att bli helt galen och hoppas på morgondagen, det brukar ju kännas lite bättre då.

Hoppas du kan sova gott i alla fall...

/Veronica

Magnolia sa...

Ahhhh anade denna sinnestämning på mötet i måndags. Tyvärr är det väl bara att stå ut och att käka pepparkakor är en sjukt bra idé.

Anonym sa...

Mitt i all din misär måste jag ändå säga att jag är glad över att se dig här på nätet igen.. ha ju sniglat in här var å varannan dag för att se vad du pysslar med. Men ett telefonsamtal kanske vore mer passande.. dvs när man vågar ringa dig och ditt humör=) Kraaam(fors)

Miriam W Klefbeck sa...

Jag säger som jag brukar: Det är DOM som är konstiga och DU som är normal.
(jobbet, huset, katten och avloppet alltså...)
Kram från din strävhåriga surkompis i det gamla landet.

Lisa Linderoth sa...

Hej alla!!! Nu är jag på bättre humör och jag måste bara säga att det faktiskt var jag som bara var sur...alla har varit snälla, hemma, på jobbet och katten slickar bara i avloppet ibland så det ok. Vera...RING mig, jag är snällare än snällast nu.
Kraaam(fors)