torsdag 21 augusti 2008

Nu är jag igång, swoosch vad det går!!!

Nu har jag arbetat i två dagar och oj vad jag känner mig ringrostig men oj vad roligt det är!!!! Idag har jag gjort detta: Skrivit klart ett föredrag, börjat knåpa på en predikan, bråkat med kopiatorn, ringt samtal, varit med på öppen förskola, blivit kräkts på av en urgullig bäbis och haft ett dopsamtal. Lyckligt hemkommen i kräksiga byxor känner jag mig glad men lite bekymrad över helgerna. Mycket barnvakt behövs och man kan ju liksom inte slita ut farmor, det är ju många år kvar än till man kan säga till Ebba: "o`boyen finns i skafferiet liksom brödet, släpp inte in någon och gå ingenstans efter du kommit hem."
Så förutom konfirmandläger, förrättningssamtal och gudstjänster blir nu projektet att hitta ännu en barnvakt....HOho var gömmer du dig någonstans?!!! Ja det där får jag och maken ta och fundera på ett tag.

6 kommentarer:

Miriam W Klefbeck sa...

I Mölnbo finns två bra barnvakter tillika gudföräldrar. Mölnbo är bra. Mölnbo är fint. Mölnbo har god pizza...

Anonym sa...

Här finns också barnvakter fast vi vill gärna låna mer än ett par timmar...

Anonym sa...

I Kramfors finns det ändå flest barnvakter.. det kan du aldrig neka till=) Lisa läs min blogg.. du skulle ha vare sååå stolt över mig i lördags=) Kraaaam

Miriam W Klefbeck sa...

Yo kexet, nu utmanar jag dig så du ska blogga lite.
http://storasysterivassen.blogspot.com/2008/09/6-gldjemnen-en-utmaning.html

Anonym sa...

Vi leter bland konfaledarna, det är ett tips!
/Helena

Anonym sa...

Uppdatera, uppdatera, uppdatera=)