fredag 30 maj 2008

Jag är en hjälte och ingen annan ser det!

Fatta min besvikelse!!! Har haft något som tros vara njursten, gör ont som #!¤¤3##**'. Beställde tid på den lokala vårdcentralen för att få hjälp. Har även tidigare avlagt ett besök på denna förnämliga inrättning redan i april för samma åkomma. Då, i april, träffade jag en inte helt svensktalande läkare som efter avfärdade mig med att det var foglossning, slog mig i ryggen och skickade hem mig. Ja, då jag nu åter befann mig i den svårartade situationen av att vara i behov av hjälp så må ni tro att jag blev glad då jag äntrade undersökningsrummet och fann samma doktor med sitt himla arabisk-svenska lexikon. Men tur för mig...hon fattade, skämdes och beordrade massor med prover. Redan på telefon hade jag fått i uppdrag att kissa i en påse men en välvillig själ föreslog att jag skulle kissa i en burk, en barnmatsburk...de tog inte emot provet. Ja så nu kommer jag för alltid vara hon som kissade i djungeldessertsburken, det är ju bra.
Fick gå på labb för provtagning och där började problemen. Nålar, sprutor och provrör, det är mina problem. Jag får panik!!! Sist jag belv stucken bröt jag ihop inför inte en men två barnmorskor. Med tanke på barnmatsburken med sitt äckliga innehåll klarade inte mitt ego flera knäckar så jag bet ihop.

Det lyckades!!!! Jag grät inte!!!!

Med allt detta vill jag bara säga att jag är en hjälte, en förebild, en segrare och INGEN ser det! Det jag frågar mig nu är: var är champagnen?! Jag kan ta den intravenöst för jag är inte rädd längre.

4 kommentarer:

Patricia sa...

Ät rättika om det är njursten du lider utav. Det ska visst göra susen (hittade hit via Hosanna).

Miriam W Klefbeck sa...

Goding, när du kommer hit ska du få all champagne du vill för du är min hjälte varje dag! (och med tanke på mina vårdrelaterade fobier så fattar jag precis din triumf...)

Lisa Linderoth sa...

Visste väl att du skulle fatta!!! Bring the skumpa on baby!!!

Anonym sa...

Jag trodde kramfors var den enda stad i världen som hade vetrinärcentral men ni verkar ju ha ett lika värdelöst ställe där de sägs kunna bota folk.. det känns tryggt. Hoppas allt löser sig snart. Skumpa på!!