tisdag 5 februari 2008

Dagens outfit



Ebba i olika tjusiga kreationer med och utan köttfärssås.
Ibland brukar jag läsa modebloggar för att... ja varför gör jag det egentligen? Kanske för att det helt enkelt är väldigt avkopplande. Tänkte lägga in en bild med dagens outfit vilket är väldigt populärt på vissa bloggar. Den unga kvinnan har då dagen till ära fotat sig själv i något fint och moderiktigt och jag tänkte att jag skulle göra en diskbänksrealistisk variant av det hela. Eftersom jag tycker att det är viktigt att använda sin fantasi får ni outfitten beskriven i ord. Here it goes: grå slapp kofta från H&M, urtvättad martinblå trikåtröja med vita ränder och åtta år gamla Leejeans med köttfärssåsfläckar på. Till detta svarta strumpor med lite fastklibbade riskorn under och nej... håret är inte plattångat. Allt detta finns förmodligen i en Myrorna butik nära dig. Egentligen brukar jag vara noga med mitt yttre, sminka mig och så och det har jag gjort även idag men kläderna, det är hopplöst!!! Det måste vara sådant som man kan tvätta lätt. Ibland försöker jag vara lite finare för min egen självaktnings skull men det brukar bara bli bökigt. Nå väl min tid som fashionista kommer väl också *flin*. Nog om detta i-land problem. Kolla in värsta puman i början av inlägget istället, så fin kan bara hon vara!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jämfört med henne slår vi oss alla slätt. Mumsig liten tjeja.

Mitt husmodersråd är; fortsätt att sminka dig och fixa håret - annars blir du som jag :) och köp två eller tre uppsättningar fina lättvättade hemmadressar, dock inte som min klorinblekta i velour utan kanske lite mer påkostat. Efter en sådan utstyrsel kommer åtta år gamla jeans att kännas oerhört fräscha *ler brett*

Tänk, förr åkte jag inte till stan utan smink - nu får älskade maken säga till mig att ta av tygblöjan jag svept in håret med innan jag lämnar hemmet :)

Anonym sa...

Välkommen till mammavärlden=) Det händer att jag tittar i backspegeln på väg ifrån konsum!! Då är skadan i de andras ögon redan skedd=)

Lisa Linderoth sa...

Håret är nu åtgärdat, toppat, slingat och färgat och lite nytt smink är inhandlat men kläderna är fortfarande som de är. Ska nog försöka skärpa mig helt enkelt. En sak är dock klar: jag måste verkligen shoppa lite nytt, galonbyxor kanske;)?!

Anonym sa...

Såg din kommentar hos mig, lösenordet är detsamma som du fått, men jag har håller på och redigerar vissa inlägg i nya kategorier, kanske försökte du gå in på ett som jag höll på med? Försök igen....

Anonym sa...

Vilken fin rosa dress hon har på sig, vore kul med en tjej nästa gång finns så mycket fina kläder :-)

Nu finns du i min RSS läsare så nu kommer jag nog kommentera lite mer flitigt

Magnolia sa...

Hej,

Glad Påsk! Det var länge sedan du skrev nåt på bloggen. Antar att du har fullt upp med Ebba och livet i övrigt.

Tänkte iallafall bara säga hej.

Liza

Z sa...

Tänkte bara säga hej

Anonym sa...

en fråga: ger du Melvin vanlig korv? Är det ok? Har börjat ge lite mera vanlig mat men är lite osäker. Svar: Tror det är helt okej, googlade och hittade inget om att man inte kan ge dem korv. Jag skar dem i små små bitar och det var inga problem för honom att äta.

Vad för korv ger du? tror att Ebba skulle gilla det. Svar: Den här fick han hos mamma och det var vanlig falukorv typ Scan eller Felix.

Säger Melvin något än? Inga ord, men han har senaste dagarna börjat ha tungan ute och göra andra ljud än sitt GI GI GI som han sagt sen han var rätt liten